onsdag 16 juni 2010

En knapp till Rebecca, en kamera till mig

Mir 20 Automat (knappen) och Helios 40-2 (kameran)

/Le Russe

(Som har hört en berättelse om en man som fotade ett foto varje dag under ett års tid. Bilden skulle på något sätt representera hans dag, det kunde t.ex. vara en bild från ett tandläkarbesök. Le Russe börjar undra hur en dag i en slumfotografs liv kan sammanfattas med en bild, gärna den dagen de läser det här.
Le Russe hoppas att slumfotografer ser detta som en utmaning.)

3 kommentarer:

  1. Har du köpt den där kameran? Holgan känner att hon hamnar i skuggan av något mycket mäktigare. /Chic

    SvaraRadera
  2. Har köpt den men ska sälja den vidare till min fotokompanjon i sommar, den jag ska använda är på väg med posten. Kompanjonen har lurat in mig i mellanformatsträsket. Vi ska fota diafilm, det är tydligen det bästa.

    SvaraRadera
  3. jag önskar att jag hade lite mer av nörd i mig, det verkar kul;) vad retro att bara ta fram vita duken och diaprojektorn och bara köra lördagsunderhållning, såklart med den obligatoriska utförliga förklaringen till varje foto (och ständigt ändra skärpan, det är alltid fel på skärpan)./Boho

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.