torsdag 14 april 2011

Vårtecken

Snart fyller jag år och jag har redan firat mig själv för två födelsedagar. Eftersom det nästan är mitt emellan min och Slumfotos födelsedag hurrar jag dess i efterhand och min i förväg.


Till att börja med har jag äntligen taget klivet ut i fullformatsvärlden. Den värld där man får ut så otroligt mycket mer av de gamla objektiven som en del kallar legender och som andra kallar för "jag kanske kan få en 50-lapp för det här objektivet".


EOS 5D + Yashica ML Zoom 80-200. Bländare 4. Efterbehandlat i Adobe Lightroom 3.3, vinjettering.


Den obligatoriska testbilden på en gitarr. Här levererad av EOS 5D + Meyer-Görlitz Lydith 3,5 / 30. Efterbehandlad i Adobe Lightroom 3.3.

Bron över järnvägen i Döda Fallet levererat av EOS 5D + Sigma 18mm. Efterbehandlat i Adobe Lightroom 3.3

Vårtecken! Även denna bild tagen av samma uppsättning som tidigare. Bilden är beskuren till 1/9.

Som om inte det var nog sitter jag nu onekligen spänt och väntar på en Meyer-Görlitz Oreston 1,8/50 och en Carl Zeiss aus Jena Sonnar 3,5/135 (Zebra!).

Jag lever i en personlig högkonjunktur med skatteåterbäring.


Nu är det bara tårta och paket som fattas. 25 år gamla tillsammans. Ja må vi leva!


// Mr Media //

3 kommentarer:

  1. Grattis och välkommen in i finrummet (har förresten läst att det där Jenaobjektivet ska vara något alldeles extra)!

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Snart får vi byta namn till proffsfoto.
    /Anneli

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.