söndag 7 oktober 2012

Höstfärskt material

Gröndals kanske vackraste byggnad...
/Anneli

4 kommentarer:

  1. Vad fotar du med? Film, instagram, fönstermetoden? Det har blivit så svårt att avgöra nuförtiden, fin bild!

    SvaraRadera
  2. Samma gamla canon, nu med smutsigare innanmäte än någonsin. Filmen ska ju givetvis få sin renässans, instagram vet jag inte vad det är och vill nog inte veta med min konservativa livshållning. Är du en renlärig diafotograf eller har du hittat nya uttryckesmedel? P.s måste man inte ha i-phone för att syssla med instagram? Vad vet jag, jag har ju en enkel nokia där kameran ständigt är ur funktion.

    SvaraRadera
  3. Vad skönt! Smutsen ger ju allt en fantastisk look, rengör den aldrig, det är vår historia som gör oss unika! Instagram är en ondskefull tingest som är liksom en dassig spegelbild av den gamla världen där känslor och intryck var äkta. Den vill efterapa det gamla men allt är så plastigt och nytt att man vill kräkas (men uppenbarligen är jag inte säker på att jag ser vad som är instagram och inte). Instagram är en exkluderande verksamhet som används för att måla fram en skrytsam tillvaro för andra med så kallade smartphones (smarta fånar, snabb översättning) men inte för oss andra. Vilket vi ändå är glada för. Det enda stället mörkret inte finns är i våra mörkrum!

    SvaraRadera
  4. Om vi samlar ihop alla nu levande människors bekräftelsebehov så skulle det bli en större hög skit än vad det skulle ha blivit för låt säga 10 år sen, det är allt jag kan säga.
    Har för övrigt sällan upplevt en sån lycka som jag gjorde i mörkis, en ensam skapare av skönhet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.