söndag 27 juni 2010

Utmaning antagen.


Men istället för att summera en dag med en bild så ska jag summera en högtid med flera, Här kommer Herr kontrast´s midsommar i bilder.













Helgens hufvudgäst (märk väl dubbelbetydningen) måste ju ända vara Rebecca som slog sitt norrlandsrekord och lyckades ta sig hela den långa vägen till Pajala för att fira midsommar med mig, min familj och mina vänner. På bilden ser vi Rebecca framför den fantastiska Kengisforsen.







Här ser vi hur Rebecca försöker kontakta min älskade systerdotter Elmira, som försökte spela svår, det vi inte fick med på bild var hur Elmira efter denna bild gick till sin mamma för att sedan med bestämda steg gå fram till Rebecca och pussa henne på munnen.

















Här ser vi min andra förtjusande systerdotter Esther, midsommaren till ära iförd en blå brudnäbbsklänning som bars på hennes mors brölopp av brudens och min syster Sonja. (Hon är inte snygg, hon är fin)












Här har vi en bild ifrån våran mysiga promenad på midsommardagen.
Motivet bestämdes av vår älskade vän Eva Törmä men bilden är tagen och lätt redigerad av Herr Kontrast.









Även denna tagen på vår mysiga promenad, för den som inte ser det så är det spegelbilden i vattnet tagen från en bro. (skriver på näsan)





Och som avslutning på detta inlägg vill jag dela med mig av en mysig midsommarbild tagen av Rebecca Berglund




Glad midsommar.
Herr Kontrast

4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Hästbilden och brobilden, ah saknar ord!/B Chic

    SvaraRadera
  2. Brobilden - en impressionistisk tavla!
    /Le Russe

    SvaraRadera
  3. Ja det var en helt fantastisk midsommar som Herr Konstrast illustrerat.. men var fan är bilden/bilder på MIG?? Jag var ju där helt tiden. Allt från snyggpose med vinglas till modern dans. Herr Kontrast - det är bara att slänga upp en bild på mig. Jag förtjänar det.

    /En besviken Eva.

    SvaraRadera
  4. Tack för ett härligt norrlandsbesök!! Härliga bilder! Men. Jag håller med eva. Snyggast av de snyggaste! Du får fixa till dethär :) Kraaam

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.