onsdag 5 december 2012

Slumfoto ryggar aldrig för en klass 2-varning.

Promenad hem från jobbet. All trafik inställd. Kaos. Eller idyll. Vit tjock snö i gammal stad. Jag vandrade hem som genom en vintersaga i en bok. Jag var en av figurerna. Det var inte verkligt. Det var fint. Sen kom en buss, den första på flera timmar. Jag hoppade på den. Den tog mig hem. Sagan tog slut. Stockholmare i nöd blev som förbytta. Gulligt. I norrland är vi vana.

/Anneli för slumfoto som täcker allt under och ovan snön

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken bild. Ser ut som att du dubbelexponerat den med en stubbe där man ser årsringarna. Ja, Stockholm är nog fint ibland det också.

    SvaraRadera
  2. Om jag ändå hade haft ett mörkrum att dubbelexponera i, nä min teknik ligger i riktigt dåliga kameror med stor personlighet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.