tisdag 27 juli 2010

08 med omnejd.

Hampnäsåterträff för oss som vågar bo eller besöka huvudstaden.


Jag glömmer aldrig att David lurade med mig på den där urdåliga parkteatern i början av sommaren. Nu var det dags för mig att ge igen. Jag drog med honom långt ut i förorten, vi fick till och med åka pendeltåg och buss, det var en omtumlande resa. Men väl i Hågelbyparken på premiärkvällen av Bernardas hus förstod vi att vi kommit rätt. I publiken satt storheter som Lena Endre och ja såna som inte hade nyttjat kollektivtrafiken. En riktigt bra företällning dessutom!

David var ganska frånvarande efter föreställningen. Senare förstod jag att han var inne i en djup pjäsanalys. Då slog min ytlighet mig, allt jag analyserade var scenkostymen, dvs färgglada bikinis och snygga och fula skor.
/Boho Chic

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.