tisdag 28 september 2010

Döda Hösten

Jag kommer inte stanna här länge. Jag har dock haft vett nog att stanna så pass länge att jag får uppleva det vackra färgspel som hösten här i Döda Fallet bjuder på. Även om växterna hänger som nästan i depression är det vackert. Fåglarna skördar...

Vattenpärlorna lägger sig fint på bladen...

Träden klär av sig och slänger accessoarerna i hallen...

Lönnen gör likadant men inte lika snabbt...

Däremot är den nästan som att Lönnen vill skryta med sina vackra löv. Varje löv är en individ som säger adjö... En i taget...

Till slut saluterar jag den självsäkerhet och uthållighet denna metalliska individ utstrålar. Hösten är här, kölden är ett faktum och där står han... Dag ut och dag in håller han upp tiden. Oavsett snö, regn eller sol...

/Mr Media

3 kommentarer:

  1. Poetiskt och vackert Färdig. Vilket/vilka objektiv har du använt?

    SvaraRadera
  2. Stor poesi. Nu undrar vi, har hösten kommit till Göteborg? Och det vet du lika väl som jag och det är jag glad för./Anneli

    SvaraRadera
  3. Det ska erkännas att jag enbart använt ett objektiv till detta inlägg och det är Carl Zeiss Planar 1,4 / 50 .

    Det tror jag att vi vet båda två att en sådan undran bara kan ske inuti boxen. Alldeles för verklighetsförankrat.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.