måndag 2 maj 2011

Den analoga drabbningen



Jag har blivit mycket inspirerad och imponerad av mina slumkumpaners härliga analoga verk. Därför var det med ett leende i mitt hjärta jag fick dessa bilder uthämtade från fotobutiken.





Några av bilderna har blivit exponerade flera gånger. Antingen för att filmen är gammal (såg skador på matningshålen) eller så är mekanismen helt enkelt gammal och utsliten. Bra eller dåligt... Avgör själv.




Kamerahus: Contax

Objektiv: Yashica ML 50/1.4

Film: Fujicolor Superia ISO 400 (bäst före datumet utgånget sen några år)


// Mr Media //


5 kommentarer:

  1. Sköna grejer! Att just du går och blir analog inger hopp om ungdomen. /Anneli

    SvaraRadera
  2. Verkligen, analogt ÄGER! Mest för att det aldrig blir som man tänkt.

    SvaraRadera
  3. Haha, framtiden :). Skulle man kanske tänka sig att det digitala dör ut och det analoga "återkommer"?

    Ja precis. Det är som att man tar bilderna sedan slumpas något fränt fram utifrån det.

    För övrigt läste jag en blocket-annons där en man sålde sin analoga kamera. Han skrev att det fanns en funktion för att spänna slutaren utan att dra fram rullen vilket gör att samma bildruta exponeras flera gånger. Detta skulle förklara ett av de tre lägen man kan fota i. Så kameran kanske inte har någon som helst defekt trots allt!

    SvaraRadera
  4. Den där kvadruppelexponerade är ju en stark berättelse, var det verkligen oavsiktligt?

    SvaraRadera
  5. Jag är beredd att säga...ÅRETS BILD!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.