lördag 13 augusti 2011

Att vara på väg, mellan två platser, där är paradiset.

Hej då spårvagn

Hej då huset

Hej då Hagas röda tak
Hej då västkusten

Snart ser jag Göteborg i backspegeln



Då var det dags att göra det jag gör bäst, fly... tta. På 13 år har jag haft 26 adresser. Flyttar in på den 27e snart. Det måste få ett slut. Flyttandet. Midsommarkransen. Är det där jag ska rota mig, bli fast? Jag hoppas det. Jag hoppas verkligen det. Jag är bra på att se mig omkring, miljöombyte är min talang. Innan jag ens hunnit skriva på kontraktet för att äntligen bli fast funderar jag på om det inte är en bättre idé att dra till Paris. Försöker slå tanken ur huvudet. Paris, det är inte det du behöver. Det är inte det du behöver.


/Anneli

3 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.